BMW için Top Tec 6100 ve Volkswagen için Top Tec 6200

 

Mart 2017 – gitgide daha verimli hale gelen motorların, gitgide daha verimli motor yağlarına ihtiyacı oluyor. Alman motor yağı ve katkısı uzmanı LIQUI MOLY bu nedenle şimdi piyasaya, BMW ve Volkswagen’ın en son gereklerine uygun iki motor yağı sürüyor: Top Tec 6100 ve Top Tec 6200. Bu iki yağ, motor yağı teknolojisinde yeni bir nesle geçişi simgeliyor.

 

Her iki yağ da Euro-6 egzoz emisyon normu için geliştirildi. Dolayısıyla bunlar, şimdiye kadarki yağlardan daha akışkan. Yağ ne kadar ince olursa motordaki iç direnci de o kadar düşük olur. LIQUI MOLY’nin yağ laboratuarının başkan vekili Oliver Kuhn, “Bu, otomobil üreticileri için, yakıt tüketimini ve buna bağlı olarak egzoz emisyon değerlerini düşürmeye yarayan birçok faktörden birini sağlıyor,” açıklamasını yapıyor.

 

Top Tec 6100, Longlife-12 FE BMW normunun gereklerini karşılıyor ve 0W-30 viskozitesiyle alışılmış aralık sınırları içinde kalıyor. VW 50800/50900 onaylarına sahip Top Tec 6200 ise farklı. 0W-20 değerine sahip bu yağ son derece yüksek akışkanlıkta. Oliver Kuhn, “Bu, Volkswagen için büyük bir sıçrama,” diyor. Top Tec 6200, aynı düşük 0W-20 viskozite değerine sahip diğer yağlardan da çok farklı.

 

Oliver Kuhn’un belirttiğine göre, “Bu iki yeni Top-Tec yağ, sadece belirli motorlara uygun, özel yağlar. Bunlarda geriye doğru uyumluluk söz konusu değil ve kesinlikle başka motorlara doldurulmamalı.” Çünkü bu yağlar öteki motorlar için fazla ince: Dolayısıyla oluşturdukları kaygan tabaka çok ince ve motorda fazla aşınma meydana gelebilir. Karıştırma tehlikesini azaltmak için bu yeni yağların kutu formu, LIQUI MOLY’nin Top-Tec serisindeki diğer yağlarınkinden farklı şekilde tasarlandı. Ayrıca, şimdiye kadarki bütün Top-Tec yağları gibi 4000’lü numaralandırma sistemi yerine bunlarda ilk kez 6000’lü numaralandırma kullanıldı.

 

Yeni yağların kullanımı konusunda sürücülerin ve atölyelerin ne kadar dikkat etmesi gerekiyorsa, üretim sırasında da LIQUI MOLY’nin o kadar dikkatli olması gerekiyor. Çünkü bu yeni yağların üretimi oldukça zor. Oliver Kuhn, “Yeni yağların karıştırılması son derece hassasiyet isteyen bir işlem,” diyor. Formülden en ufak bir sapma, karıştırılan yağın kullanılmaz hale gelmesine neden oluyor.

 

“Artık işler tehlikeli hale geliyor”

 

LIQUI MOLY’den Oliver Kuhn, motor yağlarında giderek artan çeşitlenmenin sürücüler için tehlike yarattığı uyarısını yapıyor

 

Mart 2017 – otomobil üreticileri sürekli olarak yeni yağlar talep ediyor ve yağlardaki çeşitlilik gitgide artıyor. LIQUI MOLY piyasaya, en son yağ neslinin iki örneği olan Top Tec 6100 ve Top Tec 6200’ü sürüyor. LIQUI MOLY’nin yağ laboratuarının başkan vekili Oliver Kuhn, fazla ince yağların avantajlarını açıklıyor, ancak sürücüleri ve atölyeleri aynı zamanda tehlikelere karşı da uyarıyor.

 

Motor yağları neden gitgide inceliyor?

 

Oliver Kuhn: Bu gelişmenin arkasında otomobil üreticileri var. Otomobillerinin gitgide daha az yakıt tüketmesi ve daha az egzoz gazı emisyonuna sahip olması gerekiyor. Bu sonucu elde etmek için, çok çeşitli faktörlerden yararlanıyorlar. Bu faktörlerden biri de motor yağı. Yağ, motoru kayganlaştırmaya yaramakla birlikte aynı zamanda motoru bir miktar frenler de. Koyu ve akışkanlığı düşük bir yağ, motoru, ince bir yağdan daha fazla frenler. İnce motor yağı kullanılması sayesinde tüketim yüzde iki ilâ üç düşürülebiliyor.

 

Bu durumda şimdi ben de mi ince bir motor yağı kullanmalıyım?

 

Ancak motor buna göre tasarlanmışsa. Alışılmış tipte bir motora ince yağ konması yüksek miktarda aşınmaya ve kısa süre içinde ciddi bir motor hasarına neden olur. Uygun motor yağı kullanmaya dikkat etmek şimdiye kadar da önemliydi ama artık işler cidden tehlikeli hale geliyor. O yüzden önce mutlaka kullanım kılavuzuna bakarak veya www.liqui-moly.com adresindeki yağ kılavuzundan yararlanarak yağın otomobiliniz için onaylanmış olup olmadığını kontrol edin.

 

Niçin bütün otomobillere uyan tek bir yağ yok?

 

Günümüzde yağ, tam olarak belirli bir motor tipine göre tasarlanmış, sıvı bir yedek parçadır. Nasıl ki bütün otomobillere uyan bir fren takımı yoksa, bütün otomobillere uyan bir yağ da yoktur.

 

İleride daha da ince yağlar çıkacak mı?

 

Evet, piyasadaki trend bu yönde. Sektörde şimdiden 0W-16 ve 0W-12 viskozite değerlerinde çalışılmaya başladı. Bu viskoziteler gitgide daha akışkan hale geliyor.

04Ağu 2017

Temiz bir motor ile daha fazla motor gücü elde edilebileceği iddia edilir. Gerçekten de temiz bir motor performansta fark yaratıyor mu ?    Ontario RSP Motorsports, ile Liqui Moly motor katkılarını kullandı ve test etti.  Sonuçlar şaşırtıcı:     Porsche Cayenne GTS de performans avantajı +20 bg olarak gerçekleşti. Dönme momenti çok uygun bir şekilde yükseldi […]

24Mar 2017

BMW için Top Tec 6100 ve Volkswagen için Top Tec 6200   Mart 2017 – gitgide daha verimli hale gelen motorların, gitgide daha verimli motor yağlarına ihtiyacı oluyor. Alman motor yağı ve katkısı uzmanı LIQUI MOLY bu nedenle şimdi piyasaya, BMW ve Volkswagen’ın en son gereklerine uygun iki motor yağı sürüyor: Top Tec 6100 ve […]

24Mar 2017

Yağ ve motor katkısı uzmanı şirket 2016 yılını ciro rekoruyla kapattı   Şubat 2017 – LIQUI MOLY büyümeye devam ediyor. Alman motor yağı ve motor katkısı üreticisi 2016 yılında cirosunu yüzde 11 artırarak 489 milyon Euro’ya çıkardı. Böylece şirket, önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da yeni bir ciro rekoru kırdı. LIQUI MOLY’nin yönetim kurulu […]

25Oca 2017

LIQUI MOLY, Special Tec F 0W-30’u piyasaya sürüyor   Ocak 2017 – motorlarda görülen gelişmeler, yağdan beklenen gerekliliklerin giderek daha da artmasına neden oluyor. Bu nedenle çoktandır, genel kullanıma yönelik yağların yerini, sadece belirli motorlara uygun, son derece uzmanlaşmış, sıvı “yedek parçalar” aldı. Alman motor yağı uzmanı LIQUI MOLY, Ford’un güncel TDCi dizel araçları için […]

26Ara 2016

Kasım ayı, şirketin tarihindeki en güçlü ay oldu Aralık 2016 – satışlar tam gaz: Alman motor yağı ve motor katkısı üreticisi LIQUI MOLY Kasım ayını, şirket tarihindeki en yüksek aylık ciroyla kapattı. Geçen ay, 45,5 milyon Euro ciro yapıldı. LIQUI MOLY, ilk on bir ayda 453 milyon ciroyla zaten açık farkla geçen yılın önüne geçmişti. […]

31Eki 2016

Motor yağı ve motor katkısı üreticisi, Kayak Dünya Şampiyonası’nda kızak, kros kayak, kayakla atlama, Alp disiplini ve Kuzey disiplini dallarına yatırım yaptı   Ekim 2016 – LIQUI MOLY büyük bir işe imza attı. Alman motor yağı ve motor katkısı uzmanı, kış sporları etkinliklerinde milyonlarca Euro’luk reklâm yatırımı yaptı. LIQUI MOLY’nin Pazarlama Müdürü Peter Baumann, “Bu, […]