Sponsorluk

LIQUI MOLY Engstler Ekibi

LIQUI MOLY Engstler Ekibi Dünya Turing Otomobil Şampiyonası’nda

LIQUI MOLY Engstler Ekibi  Dünya Turing Otomobil Şampiyonası’nın yıllardır bir parçası olmuştur. Formula 1 ve Dünya Ralli Şampiyonası ile beraber, WTTC FIA’nin tek dünya şampiyona serisi. Dünya genelinde yarış pistlerinde düzenleniyor. Franz Engstler bizzat bir arabanın kokpitinin içinde ve Hong Kong’dan Charles Kaki Ng de başka bir arabanın direksiyonunu sallıyor. İkisi de bir BMW 320 TC kullanıyor.

BMW 320 TC

Uzunluk: 4,539 mm
Genişlik: 1,858 mm
Yükseklik: yaklaşık 1,350 mm
Dingil açıklığı: 2,760 mm
Ağırlık: 1170 kg temel ağırlık (yönetmelik gereği), +/- balast
Tank kapasitesi: yaklaşık 45 litre
Fiyat: 220.000€ (yarış parçaları kiti, artı KDV)
Motor tipi: doğrudan benzin püskürtmeli ve hava sınırlayıcılı 4 silindirli turbo motor
Kapasite: 1,598 ccm
Silindir çapı x piston vuruşu: 77 x 85.8 mm
Sıkıştırma oranı: maksimum 12.5:1 (yönetmelik gereği)
Maksimum performans: yaklaşık 310 PS
Maksimum tork: yaklaşık 420 Nm
Maksimum motor hızı: 8,500 rpm (yönetmelik gereği)

Özel yarışçılar olarak, Engstler ve Ng ayrıca yarış serilerindeki şirket yarışçılarına da karşı koymak zorundalar. En büyük başarılardan biri 2011’de, Oschersleben’de Engstler’ın kazandığı yarıştı. WTCC tarihinde ilk kez özel bir yarışçı bütün şirket yarışçılarını yenmişti.

WTCC’nin şu anki TV yayın zamanları

WTCC yayınlarının mevcut TV programlarına buradan erişebilirsiniz.

2014 WTCC sezonu sonuçları

Yarışçı sıralaması
Özel yarışçı sıralaması
Özel yarışçı ekip sıralaması
Üretici sıralaması

Uzak mesafe yarışları

WTCC ile birlikte, LIQUI MOLY Engstler Ekibi belirlenmiş uzak mesafe yarışlarında da yer alıyor. WTCC aracı 12 ya da 24 saatlik yarışlarda kullanılmıyor; bunun yerine bir BMW Z4 GT3 bu amaç için özellikle geliştirildi.

BMW Z4 GT3 teknik veri

Uzunluk: 4,387 mm
Genişlik: 2,012 mm
Yükseklik:  1,210 mm
Dingil açıklığı:  2,509 mm
Ağırlık: yaklaşık 1190 kg
Tank kapasitesi: 115 litre
Motor tipi:  8 silindir V-aspirasyonlu motor
Kapasite: 4,361 ccm
Silindir çapı x piston vuruşu: 92 x 82 mm
Sıkıştırma oranı:  13,0 :1
Maksimum performans: 515 hp (8,200 rpm)
Fiyat: 340.000€ ( artı KDV)

ADAC Procar

ADAC Procar serileri Almanya’da ve bir kaç komşu ülke düzenleniyor ve LIQUI MOLY Engstler Ekibi bu etkinlikte de yer alıyor.

John Bowe Yarışı

“Bir yarışçıyım ve her zaman da öyle olacağım.”

“Bir yarışçıyım ve her zaman da öyle olacağım.” John Bowe, Avustralya’da bir yarışçı efsanesi. 1954 yılında doğan yarışçı, 30 yıldan beri yarışlara katılıyor. Avustralyalı Yarışçılar Şampiyonasını, Avustralya Turing Otomobil Şampiyonasını ve iki kere de ünlü Bathurst 1000’i (Dick Johnson ile birlik co-pilot olarak) kazandı.

Aslına bakarsanız, Turing Otomobil Ustaları’na 1969 model Ford Mustang Trans-Am’ı ile katılıyor. Alanındaki en iyi yarışçılardan biri, önemli sayıda yarış kazandı ve şampiyona liderliği için ciddi bir aday. Turing Otomobil Ustaları 2007’de kuruldu ve pistte sadece 1973’ten önce yapılan arabalar katılabiliyor. “Büyük hacimli yarış arabalarına olan ilgi müthiş. Garajımızın etrafı her zaman insanlarla çevriliydi ve bu da gerçekten muhteşem. Yarışmayı gerçekten seviyorum, muhtemelen hayatımdaki herhangi bir dönemden daha fazla, ama bu sadece kazandığım yarışların sarhoşluğuyla söylediğim bir şey olabilir,” diyor “JB”.

LIQUI MOLY şampiyonayı kazanma yolunda John’u desteklediği için gurur duyuyor. Dualarımız onunla.